Pensii Private
 Despre noi  Contact       


Cauta stiri
Home Despre Pensii Private Piata Pensiilor Private Cariere Evenimente XPRIMM Pensii XPRIMM TV
 Stiri 
 Administratori 
 Fonduri de pensii private 
 Auditori 
 Depozitari 
 APAPR 
 CSSPP 
 Legislatie 
 Opinii 













Stiri

Inapoi

Proiect de lege privind implementarea produsului paneuropean de pensii - PEPP


Ministerul Muncii a publicat un proiect de lege care transpune reglementarile europene privind pensiile personale paneuropene - PEPP, entitatea desemnata sa stabileasca cadrul legal fiind Autoritatea de Supraveghere Financiara - ASF.

Astfel a fost publicat Proiectul de Lege privind punerea in aplicare a Regulamentului (UE) 2019/1238 al Parlamentului European si al Consiliului din 20 iunie 2019 privind un produs paneuropean de pensii personale (PEPP), a unor prevederi din Regulamentul (UE) 2020/852 al Parlamentului European si al Consiliului din 18 iunie 2020 privind instituirea unui cadru care sa faciliteze investitiile durabile si de modificare a Regulamentului (UE) 2019/2088, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

Conform acestuia, Autoritatea de Supraveghere Financiara - ASF este autoritatea competenta responsabila cu asigurarea respectarii prevederilor Regulamentului si exercita atributii de inregistrare, reglementare, supraveghere, investigatie si control asupra:
  1. furnizorilor de produse paneuropene de pensii personale, denumite in continuare PEPP, pentru care Romania este stat membru de origine
  2. distribuitorilor de PEPP care desfasoara activitati de distributie de PEPP pe teritoriul Romaniei
  3. depozitarilor activelor pentru PEPP
  4. auditorilor pentru PEPP.
In scopul indeplinirii atributiilor care ii revin in calitate de autoritate competenta, A.S.F. are toate competentele de inregistrare, reglementare, supraveghere, investigatie si control prevazute in Regulament, inclusiv prerogative de interventie asupra PEPP.

De asemeni, A.S.F. aplica sanctiuni si masuri administrative pentru incalcarea prevederilor Regulamentului, a actelor delegate emise in aplicarea acestuia si altor acte emise de Comisia Europeana sau de Consiliul si Parlamentul European cu aplicabilitate directa in statele membre in domeniul pensiilor private, a prezentei legi si a reglementarilor A.S.F. emise in aplicarea prezentei legi.

Art. 3 lit. b) pct. (ii) din Regulamentul (UE) 2019/1238 prevede obligatia ca statele membre sa adopte acte legislative pentru punerea in aplicare a legislatiei sectoriale relevante a Uniunii si pentru punerea in aplicare a masurilor care privesc in mod expres PEPP, prin care sa stabileasca aspectele lasate de Regulamentul PEPP la latitudinea statelor membre, precum:
- desemnarea autoritatilor nationale competente;
- determinarea prerogativelor acestora de supraveghere si investigatie necesare pentru a-si exercita functiile in temeiul Regulamentului PEPP;
- oferirea mijloacelor necesare autoritatilor nationale competente pentru a asigura o desfasurare ordonata a activitatilor furnizorilor de PEPP si ale distribuitorilor de PEPP in intreaga Uniune;
- norme care prevad sanctiuni administrative adecvate si alte masuri aplicabile incalcarilor prezentului regulament, precum si masuri necesare pentru a asigura implementarea acestora

Desemnarea A.S.F. ca autoritate competenta unica la nivel national aduce urmatoarele avantaje:
- desemnarea A.S.F. ca autoritate nationala competenta care exercita atributii de inregistrare, reglementare, supraveghere si control asupra: o tuturor furnizorilor de PEPP pentru care Romania este stat membru de origine; o tuturor distribuitorilor de PEPP care desfasoara activitati de distributie de PEPP pe teritoriul Romaniei; precum si o depozitarilor activelor pentru PEPP; o auditorilor pentru PEPP.
- existenta unui cadru unitar pentru autorizarea si supravegherea produselor PEPP care au originea in Romania;
- un punct unic de dialog pentru restul autoritatilor nationale competente in domeniu;
- protectia corespunzatoare a intereselor participantilor;
- oferirea de claritate in delimitarea atributiilor si responsabilitatilor in cazul tuturor produselor PEPP.

Mai multe detalii gasiti AICI!


CITITI PE ACEEASI TEMA:
Primul produs PEPP ar putea fi disponibil peste un an

Editor: Andreea RADU | Publicat pe 20.07.2021

Cele mai recente stiri:
» Fondurile de pensii au recuperat masiv pierderile din vara. Cat este contul mediu al celor 7,9 milioane de participanti
» Dezbaterea asupra pensiilor romanilor din Pilonul 2 si Pilonul 3 in Parlamentul Romaniei
» ASF demareaza procesul de desemnare a Presedintelui Consiliului de Administratie al Fondului de Garantare a Drepturilor din Sistemul de Pensii Private
» Romanii isi doresc pensii duble fata de posibilitatile statului, dar nu isi permit sa economiseasca pe cont propriu
» PEPP: Romanii care au contracte de munca in mai multe state UE vor putea opta pentru un produs personal de pensie
» In T2 2022 pensia medie a ajuns la 1.851 lei, iar numarul pensionarilor a scazut cu 21.000
» Profitul net al NN Pensii a scazut cu 55% la 6 luni
» CFA Romania: Propuneri cu privire la Proiectul de Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul pensiilor private
» Generali Pensii ramane pe plus la sase luni
» Metropolitan Pensii inchide primul semestru pe minus


Comenteaza acest articol
0 comentarii

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:



Arhiva