Pensii Private
 Despre noi  Contact  Harta site     


Cauta stiri
Home Despre Pensii Private Piata Pensiilor Private Cariere Evenimente XPRIMM Pensii XPRIMM TV
 













Stiri

Inapoi

CSSPP ia masuri impotriva publicitatii inselatoare


MIRCEA OANCEAConsiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a aprobat joi, 22 martie a.c., Norma privind informatiile continute in materiale publicitare referitoare la fondurile de pensii administrate privat si administratorii acestora, elaborata in aplicarea Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificarile si completarile ulterioare.

Norma defineste materialele publicitare, stabileste continutul acestora si interzice difuzarea materialelor publicitare inainte de autorizarea fondurilor de pensii administrate privat si a administratorilor acestora, precum si inainte de publicarea prospectelor schemelor de pensii private autorizate.

Informatiile cuprinse in materialele publicitare trebuie sa fie clare, corecte si conforme cu prospectul schemei de pensii private si sa nu induca in eroare viitorii participanti la un fond de pensii administrate privat.

CSSPP are, potrivit reglementarilor in vigoare, dreptul de a interzice orice forma de publicitate, atunci cand constata ca informatiile difuzate nu sunt avizate sau incalca prevederile normei.
CSSPP va avea un rol deosebit in protejarea intereselor participantilor si in informarea acestora. De aceea, corectitudinea publicitatii efectuate de administratorii fondurilor de pensii este esentiala pentru asigurarea unei functionari eficiente a sistemului de pensii private.
CSSPP va supraveghea desfasurarea campaniilor publicitare promovate de catre viitorii administratori.

Legislatia in domeniul publicitatii stabileste, de altfel, caracterul inselator al publicitatii si elementele componente definitorii ale acesteia, iar Codul consumatorilor prevede apararea si asigurarea drepturilor si intereselor legitime ale consumatorilor impotriva unor practici abuzive, informarea completa si corecta asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor, inclusiv ale serviciilor financiare.

"CSSPP va actiona impotriva publicitatii inselatoare practicata de acele entitati care, desi neautorizate de catre organismul de reglementare ca administratori de fonduri de pensii private, fac reclama unor produse specifice pietei pensiilor private, transmitand informatii, a caror exactitate nu poate fi probata, sau omit informatii esentiale cu privire la identificarea si caracterizarea serviciilor pe care le ofera, cu scopul de a induce in eroare persoanele carora le sunt adresate", au precizat reprezentantii CSSPP.

Editor: Mihaela CIRCU | Publicat pe 27.03.2007

Cele mai recente stiri:
» Reactia BRD Pensii la sanctiunile ASF
» ASF a sanctionat conducerea unei societati de administrare a fondurilor de pensii private
» Va fi PEPP un succes? Evolutia sistemului paneuropean de pensii depinde de autoritati
» NN Pensii ramane parte din compania internationala NN Group
» APAPR: Noi exceptii de la Pilonul II ar fi negative pentru salariati si impotriva angajamentelor europene ale Romaniei
» Activele fondurilor de pensii private obligatorii au crescut cu 15% in februarie
» Numarul pensionarilor s-a redus in 2021. Pensia medie lunara a fost de 1.666 lei
» Comisia Europeana: A intrat in vigoare produsul paneuropean de pensii personale - PEPP
» Piata pensiilor private in 2021: Peste 50.000 de romani au incasat deja pensie privata. Suma medie, aproape dubla fata de 2018
» Contributia pentru Pilonul II de pensii va creste de la 3,75% la 4,75%



Arhiva