Pensii Private
 Despre noi  Contact  Harta site     


Cauta stiri
Home Despre Pensii Private Piata Pensiilor Private Cariere Evenimente XPRIMM Pensii XPRIMM TV
 













Stiri

Inapoi

DATELE FINALE: Cat au cheltuit administratorii Pilonului II ca sa atraga fiecare client


Publicarea situatiilor financiare pe 2008 de catre administratorii de fonduri de pensii private obligatorii (Pilonul II) a facut definitiv lumina privind costurile reale de atragere a clientilor, mai precis cat a cheltuit fiecare operator din aceasta piata pentru a-si forma portofoliul de clienti. Rezultatele, suprinzatoare in anumite aspecte, arata ca in medie companiile de administrare au facut cheltuieli totale de 68,3 EUR (247,7 RON) pentru a atrage fiecare dintre cei 4,53 milioane de participanti la Pilonul II.

In mod surprinzator, administratorii celor mai mici 3 fonduri au avut si cele mai mari cheltuieli de atragere pe participant, in timp ce liderul ING a fost printre administratorii cu cele mai mici cheltuieli de atragere, in urma BRD (care nu a platit niciun comision agentilor, ci a avut doar cheltuieli indirecte de atragere). Dintre jucatorii de top10, cel mai mult au platit EUREKO, ALLIANZ-TIRIAC, OMNIASIG si BT AEGON.

Cititi mai jos situatia completa:



BRD Fond de Pensii, singurul administrator care a vandut pensii obligatorii practic fara a plati comisioane agentilor (folosind doar forta de vanzari a bancii), a avut astfel cele mai mici cheltuieli de atragere pe participant: doar 25,5 EUR. Urmeaza, in topul celor mai "economi" administratori, chiar liderul de piata, ING Fond de Pensii, cu o cheltuiala medie de 38,2 EUR pe participant, acestia fiind administratorii cu cele mai mici cheltuieli de atragere din intreaga piata. La mica distanta in acest top vine si AIG Fond de Pensii, cu 41,3 EUR pe participant. De asemenea, cheltuieli sub media pietei au avut si AVIVA Pensii si BANCPOST Fond de Pensii.

La polul opus, al administratorilor cu cele mai mari cheltuieli de atragere pe fiecare participant, top3 este dominat, in ordine si in mod oarecum surprinzator, de administratorii celor mai mici trei fonduri de pe aceasta piata. KD Fond de Pensii, cel mai mic administrator de pe Pilonul II, a avut cheltuieli medii de atragere de 364,5 EUR pe participant, fiind urmat de PRIMA PENSIE Fond de Pensii (cu 211 EUR pe participant) si OTP Fond de Pensii (cu 114,9 EUR pe participant).

Dintre administratorii din top10 (ca marime), cele mai mari costuri pe participant le-au avut, in ordine, EUREKO Pensii (107,7 EUR), ALLIANZ-TIRIAC Pensii Private (100,6 EUR), OMNIASIG Pensii (99,6 EUR) si BT AEGON Fond de Pensii (97,6 EUR). In acelasi timp, GENERALI Pensii si BCR Pensii s-au aflat mai degraba mai aproape de media pietei, in termenii costurilor de atragere a participantilor.



Cum am calculat? Calculele de mai sus se bazeaza pe sumele totale cheltuite de administratorii din Pilonul II pentru anii 2007 si 2008, dintre care peste 95% reprezinta costuri directe de atragere a particiantilor, iar influenta campaniei initiale de aderare in aceste cheltuieli se apropie de 100%. Astfel, am raportat cheltuielile totale efectuate de cei 14 administratori in 2007 si 2008 la numarul total de aderenti (participanti cu si fara contributii virate) existenti in portofoliile fondurilor la data de 31.12.2008, obtinand astfel costul pe participant al fiecaruia dintre cei 14 operatori ramasi pe aceasta piata.

Trebuie mentionat ca sumele cheltuite pe participant au o dispersie atat de larga din cauza unui numar covarsitor de factori, care se intind de la brand awareness-ul grupului financiar care detine administratorul pana la relatia istorica a acestui grup cu brokerii si alte forte externe de vanzare, existenta unei banci cu retea extinsa in cadrul grupului, strategia de distributie, politica de costuri a administratorilor, etc. etc. etc.

CITITI PE ACEEASI TEMA:
Pentru cine au vandut cei mai mari brokeri de pensii obligatorii
Agentii brokerilor de pensii obligatorii au atras in medie 11 clienti fiecare
Topul brokerilor de pensii private obligatorii
EXCLUSIV: Brokerii au incasat 101,9 mil. EUR in campania de pensii private obligatorii

Editor: Daniela GHETU | Publicat pe 23.04.2009

Cele mai recente stiri:
» Daniel ARMEANU, ASF: Pensiile private - factor de stabilitate pentru economie
» Pensia medie lunara a fost de 1.661 lei in trimestrul al doilea
» Sondaj: Opt din zece angajati romani iau in calcul sa munceasca si dupa iesirea la pensie
» VIDEO: Zodia Asigurarilor - Afla ce mai fac banii tai de pensie privata
» Activele fondurilor de pensii private au continuat sa creasca in iunie 2021
» Asociatia CFA Romania lanseaza chestionarul "Imbatranirea populatiei este problema noastra a tuturor!"
» Angajatorii trebuie sa isi informeze noii salariati sub 45 de ani cu privire la Pilonul II de pensii private
» Proiect de lege privind implementarea produsului paneuropean de pensii - PEPP
» Alte 1,2 milioane de persoane ar putea obtine dreptul la pensie
» ASF: Pensia facultativa, destinata cresterii resurselor financiare disponibile la varsta pensionarii


Comenteaza acest articol
0 comentarii

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:



Arhiva